zondag 11 januari 2015

Nieuw jaar: tijd voor een planning!

En zo is het al weer 2015, een nieuw jaar vol met nieuwe kansen en mogelijkheden! En alhoewel het jaar nog geen twee weken oud is, bruisen de ideeën hier al weer en komt voor mij de grootste uitdaging van dat alles in beeld: die ideeën in actie omzetten!

Want plannen genoeg....

Opleidingsplannen

Op de eerste plaats staat dit jaar toch wel het halen van mijn coupeuse damesvak bij Danckaerts Modevakscholen. Het theoretisch gedeelte heb ik vorig jaar al gedaan en met goede punten afgesloten. Nu staat begin februari het examen praktisch werk costuumvak 1/2 schaal op het programma waarna ik eind juni verder kan met patroontekenen op 1/3 schaal, het maken van een colbert op pasdame en vaktheorie. Als ik dat allemaal positief afsluit mag ik mezelf coupeuse damesvak noemen! Iets om naar uit te kijken!

Voorbeeld van een colbert zoals dat op examen gemaakt moet worden.

Daarna is het opleidingstraject nog niet afgelopen. Als ik slaag voor coupeuse damesvak, geef ik mezelf een cursus bij de Meester Coupeur opleiding in Amsterdam cadeau. Welke? Nog geen idee maar er zitten in het huidige aanbod een aantal pareltjes! 
En natuurlijk ga ik verder met de opleiding coupeuse herenvak. Je bent immers nooit uitgeleerd!

Garderobe planning

Verder wil ik nog een aantal kledingstukken maken dit jaar: mijn Chaneljas (ligt nu even stil ivm studie), tops, colberts voor mijn pasdame, colberts voor mezelf etc. De bedoeling is dat ik wat meer productie ga draaien dan het afgelopen jaar! 



Uitgangspunt bij al deze kledingstukken voor mezelf is het kleurenpalet Herfst dat bij me past en de kledingsstijl waar ik me happy bij voel: engelse country style!

Blog

Ook aan dit blog gaat wat veranderen. Zoals jullie al gezien hebben, is de layout veranderd en heb ik een rustiger achtergrond en kop. De inhoud gaat ook wat veranderen. Ik blijf jullie, net als tot nu toe, op de hoogte houden van de kledingstukken die ik zelf maak maar wil ook wat vaker de diepte in.

Boekverslagen, cursusverslagen, trends, museabezoek etc zullen meer aan bod komen. En we starten binnenkort met een verslag van de modetentoonstelling in het gemeentemuseum in Den Haag "Romantische mode in de 19e eeuw" want die ga ik later deze maand bezoeken.

Romantische mode - Jan Taminau


Er zullen ook meer "Zo doe ik het" onderwerpen komen. De tuto "Blinde rits met voering" is namelijk mijn best gelezen blogpost, dus blijkbaar hebben jullie behoefte aan dergelijke info!

Heb je nog wensen voor tutorials, dan laat ze dan hieronder achter! Wie weet staat er binnenkort een tutorial online over het door jou gewenste onderwerp!

Tot later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten