maandag 3 november 2014

Soms ben je je mojo even kwijt

Heb jij dat ook wel eens? Totaal geen zin om achter je naaimachine te gaan zitten en aan het werk te gaan. Ook al weet je dat je examen er aan komt, je kunt je niet zetten tot het echte werk. Meestal zit er een goede reden achter (in mijn geval wel) maar toch ben je niet helemaal gelukkig....

Dit speelt bij mij al een tijdje en mijn hoofd zat gewoon te vol om ook maar met naaien bezig te zijn. Het bood geen ontspanning voor mijn lijf en hoofd die samen heel, heel moe waren. Maar.... het lijkt erop alsof dat is veranderd!

Afgelopen zaterdag was de technische dag met modeshow van Danckaerts modevakscholen en daar is het weer een beetje gaan kriebelen. Mooie dingen gezien waar ik behoorlijk jaloers op wordt want mijn medecursisten hebben die gemaakt. Moet ik ook kunnen! (Het verslag van deze dag volgt als er foto's beschikbaar zijn).

Het resultaat: ik heb een werkje uitgeknipt dat in 2007 onderdeel uitmaakte van het coupeuse examen en heb daar heerlijk mee zitten fröbelen. Het is wederom een werkje op halve schaal maar moeilijker dan bij mijn costumière examen. Dit bloesje heeft een boordje, coupeverwerking dmv rimpels, mouwen (met split: hier kijk ik echt naar uit (NOT)) en manchetten. En dat allemaal op halve schaal.... dat wordt priegelen....



Doutzen (mijn paspopje op halve schaal) is nu nog enkel gekleed in haar ondergoed met tailleband maar gaat binnenkort gekleed in een hippe geel/witte blouse.


Ondertussen werk ik ook ijverig door aan mijn garderobeplanning (voornamelijk de gaten erin!) dus ideeën genoeg! Nu de uitvoering nog....


1 opmerking: