zondag 25 mei 2014

Productieve week

Soms heb je zo'n week waarin je bergen kunt verzetten. Deze week was er zo een. Mr. Handmade by Renee was een weekje weg voor zijn werk en dus ... kon ik de hele week zo ongeveer doen waar ik zin in had. En in mijn geval is dat met de honden wandelenen en achter mijn naaimachine zitten. Heerlijk!

Afgelopen week gewerkt aan mijn op Alexis Mabille (Frans ontwerper) geïnspireerde blouse en deze is af! Nou ja, zo goed als af, nog knopen en knoopsgaten. Ik twijfel of ik de oorspronkelijke sluiting zal aanhouden of meer naar een "gewone" sluiting neig. De oorspronkelijke sluiting sluit nogal hoog en ik voel me dan een beetje opgesloten in mijn blouse. Hmmm, misschien eerst maar knopen uitzoeken en dan een beslissing nemen.

Oorspronkelijk ontwerp A. Mabille
Mijn uitvoering wijkt wat af, oa in de lengte. Bovenstaande model is mij wat te kort, dus ik heb er zeker 15 cm aangeplakt. En zoals uit de foto blijkt, is mijn uitvoering niet wit, maar gemaakt van een John Keldar stofje.

Mijn versie.
En toen werd de vlucht terug van Mr. Handmade by Renee gecancelled en had ik onverwacht nog een hele dag extra. En wat voor dag! Mooi weer, lekker met de honden gewandeld en ook nog wat tijd achter de naaimachine doorgebracht. Deze keer om een op maat gemaakt overhemd voor Mr. Handmade by Renee af te maken. Hing al weken in mijn "atelier" te wachten op manchetten en een zoompje. En dat heb ik dus vandaag gedaan. Een andere manier gebruikt om de manchetten aan te zetten en wow, dat ga ik zeker vaker zo doen! Professioneel uiterlijk en helemaal op de naaimachine. Geen handwerk nodig in tegenstelling tot de methodes die ik eerder gebruikte!



Ook hier nog geen knoopsgaten en knopen op de blouse, aangezien deze nog uitgezocht moeten worden door de drager. Vorige keer was er commentaar op de door mij gekozen knopen dus nu wil ik volledige instemming voordat ik met knoopsgaten en knopen aan de slag ga.


Blouse heeft hier en daar wat schoonheidsfoutjes maar als ik niemand vertel waar die zitten, dan valt het waarschijnlijk niet op! In ieder geval weer wat leerpuntjes op gedaan voor de volgende keer en dan geen streepjes! Waarschijnlijk een ruitje (want die zijn zoveel makkelijker ;))

Komende week wederom een rustige week met de Hemelvaart ertussen. In de planning staan een rokje voor mijn pasdame dat past bij het blauwe jasje en een patroon van een colbert voor een klant. Wat is jouw planning voor de komende week?

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk, zo'n productief weekje! Beide blousen zien er mooi uit, en ik zou ook wachten met de knopen.....;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Profi allemaal hoor Renee! Je maakt me natuurlijk wel nieuwsgierig naar de manier van manchetten aanzetten.

    Groetjes,

    Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen