zaterdag 25 januari 2014

Eindelijk klaar!

He, he, eindelijk is mijn allereerste op maat gemaakte colbert klaar. Het was een zware bevalling maar dan krijg je ook iets. Ik hoop dat de volgende jas een stuk sneller gaat! Ehh, dat moet wel want in Juni moet ik een colbert in 3,5 dagen getekend, afgepast en af hebben. Dat wordt dus oefenen: het volgende jasje staat alweer op de planning....

Hieronder wat foto's van het jasje en bijbehorende details:

Alleen nog knopen eraan en klaar....

Detail paspel knoopsgaten en voering

Jasje open terwijl ik het zelf draag.

Ben ik 100% tevreden? Nee natuurlijk niet, dan kan ook niet want ik ben een redelijke perfectionist. Er zijn zeker dingen die ik anders wil doen bij een volgende jas maar die ik voor nu maar geaccepteerd heb. Wel ben ik heel tevreden over de pasvorm en de valling van de kraag (lang leve het pikeren!). Ik ben minder tevreden over de een mouw, de ander is perfect. Kwestie van oefenen, zullen we maar zeggen en ook op de voering is wel wat af te dingen (vind ik zelf tenminste). Ach ja,  het is de eerste zullen we maar zeggen .....

Ondertussen in volle vaart op weg naar jas nr. 2. Dit keer een jas met opstaande kraag en niet voor mij maar voor mijn pasdame. Dat is pas echt oefenen voor het coupeuse examen! Hieronder een plaatje van het voorbeeld.

Gewenste jas voor pasdame

Alles voor deze jas heb ik ondertussen in huis, dus dit weekend gaan we meters maken! Patroon is zo goed als getekend, mooie blauwe wol en paardenhaar zijn al een tijdje geleden aangeschaft. Garen erbij uitgezocht. Tafel ontruimen en aan de slag, zou ik zo zeggen! Wat gaan jullie dit weekend maken?




4 opmerkingen:

  1. Leuk leuk! Ik ben helemaal besmet. Dit weekend naai ik een nauwsluitende spijkerbroek voor mijn 8-jarige zoon, de tweede al deze week. Bovenkant was nog wat te hoog, deze wordt 3 cm lager en gemaakt van een oude spijkerbroek in een heel grote maat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent goed bezig, wat een werk allemaal hè??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een mooie jas geworden. Vind de het volgende model ook erg mooi.
    Veel succes vandaag.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze colbertjas is goed gelukt! Mooi! Past echt goed!

    BeantwoordenVerwijderen