vrijdag 27 september 2013

Stoffenspektakel Eindhoven: de buit!

Afgelopen zondag was er stoffenspektakel in Eindhoven. Deze keer ging ik samen met een vriendin om een uur of twee in plaats van 10 uur 's ochtends. In het begin nog even druk, maar daarna stukken rustiger en alles op ons gemak kunnen bekijken.

Een aantal stands kan ik zo overslaan: kinderstoffen, hele goedkope stoffen en om te beginnen de fournituren. Waarom laat ik hele goedkope stoffen liggen? Omdat het me al te vaak is overkomen dat ik een kledingstuk waaraan ik lang en met precisie gewerkt heb, na 1 of 2 wasbeurten weg kan gooien. Verkleurd, lubberen etc. Zonde van mijn tijd, dan liever wat duurdere stoffen waarvan de kwaliteit beter is (althans dat hoop ik....). Fournituren koop ik altijd pas als ik weet wat ik wil maken (en het niet al te druk is bij de stand).

De buit, na drie uur rondlopen:

Jurkje ala Donna Karen NY (Vogue 1994)

Wol (in de aanbieding) voor het maken van een colbert (of twee...). Zelf te tekenen.....

Dunne demin (donker bruin) voor een jasje dat ik eigenlijk op halve schaal zou maken maar zo leuk vind, dat ik er een echt jasje van ga maken.

Diverse handige fournituren: biasband maker, punten keerder en een bijzonder naadlatje. Hele mooie stof gezien voor een jasje, maar ik vond €198,- per meter toch ietsjes te gortig..... Helemaal als je ruim 2 meter nodig hebt!

Het patroon Burda 104 uit Oktober 2013

De stof voor de cape uit de Burda is binnen! Ik moet alleen nog even uitvogelen wat zij als voor- en achterkant gebruikt hebben... Wat denken jullie?


Het is in ieder geval wel duidelijk dat mijn iPhone een andere belichting geeft dan de Burda fotostudio... Ik neig zelf naar de khaki binnenkant, maar misschien hebben jullie andere ideeën?








2 opmerkingen:

  1. Dat is een mooie buit en ja dat is inderdaad een beetje gortig .€198 euro de meter.Vind het zo ie zo lastig hoor de kleur van foto's. Veel plezier met je buit ben benieuwd hoor wat het allemaal gaat worden.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja €198,- vind ik ook wat aan de hoge kant, en zeker bij een kraam (of het moet zoiets als Harry Bosch zijn..), mijn limiet ligt over het algemeen bij de € 75,- tot
    € 100,- voor een rokje (heb je nog geen meter nodig en dan valt het nog wel mee). Maar je kunt je best vergissen, soms is goedkope stof niet verkeerd, je moet alleen proberen goed te bepalen wat je in je vingers hebt...
    De belichting van de foto's is niet zo goed want wat jij een donkerbruine dunne denim noemt zie ik echt als een jeanskleur. Dus ik kan je denk ik ook niet raden bij de laatste stof, voor mij is de ene kant kaki en de ander kant blauw...

    BeantwoordenVerwijderen