woensdag 3 april 2013

Een blog?

Ja, een blog, dit keer geen gepraat over honden (een van mijn andere passies) maar een blog over de opleiding tot coupeuse die ik op dit moment volg. Een blog met mijn maaksels, dingen die ik onderweg geleerd heb, foto tutorials etc. Wie weet waar dit allemaal tot leidt....

Zelf kleding maken is een van mijn hobbies waar ik meer mee wil gaan doen. Ik volg op dit moment de opleiding tot coupeuse bij Danckaerts modevakscholen en de eerste diploma's zijn binnen. Ik ontwerp mijn eigen kleding (gebruik eigenlijk zelden patronen) omdat gewone kleding vaak niet past. Patronen pas ik ook altijd aan, zodat ze perfect passen.

Ik maak al kleding sinds mijn 10e jaar. Met mijn kleine, op batterijen werkende, naaimachientje zat ik naast mijn moeder aan tafel: poppenkleertjes maken was helemaal mijn ding! Het meeste heb ik van mijn moeder geleerd maar voor het echte werk van patroontekenen ed. ben ik op les gegaan. Geen moment spijt van gehad!

Ik hoop dat jullie net zoveel plezier beleven van dit blog, als dat ik beleef van het maken van kleding!

2 opmerkingen:

  1. Ha Renee, leuk, ik ga je volgen zit in hetzelfde bootje volg de opleiding wel ergens anders, heb zelf ook een blog "kleermaker in opleiding" met hetzelfde idee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, ga je volgen. Zelf wil ik ook de opleiding serieus gaan oppakken, kan al wel tekenen (met hulp) maar nu wil ik ook diploma's ;-)

    BeantwoordenVerwijderen